Motivele patinarii ambreiajului la autoturisme pot fi foarte multe, insa daca proprietarii de masini respecta cateva reguli privind gestionarea corecta a ambreiajului, aceasta problema poate fi evitata. Care sunt aceste reguli?
- Inlocuirea componentelor sistemului din kit. Durata medie de viata a placii de presiune si a discului de antrenare, a arcului cu diafragma si a rulmentului de separare este aproximativ aceeasi, aproximativ 100.000-150.000 de kilometri. Prin urmare, pentru a mentine sistemul in functiune cat mai mult timp posibil, trebuie inlocuite intotdeauna componentele din kit.
- Verificarea etanseitatii componentelor vehiculului si a componentelor de montaj. Garniturile necorespunzatoare sau deteriorate ale motorului si ale transmisiei, scurgerile de ulei de la etansarea arborelui de intrare sau a arborelui cotit, pierderea etanseitatii transmisiei hidraulice sunt motivele pentru lubrifierea garniturilor de frecare.
- Alegerea componentelor in functie de stilul de condus. Ambreiajul standard cu placute de frecare din material compozit va fi potrivit pentru o conducere lina. Au un coeficient optim de frecare, temperatura scazuta de functionare si nu sunt costisitoare. Cu toate acestea, este mai bine ca o masina sport sa fie echipata cu un ambreiaj special conceput pentru sarcini grele.
Tampoanele sale sunt realizate din materiale cu adaos de carbon, precum si un amestec de cupru, aluminiu, fonta si ceramica. Rezista la temperaturi mult mai ridicate, creste rezistenta la uzura si este potrivita pentru condusul agresiv.
- Se va verifica daca cursa pedalei este reglata corect. Miscarea insuficienta a pedalei impiedica decuplarea completa a ambreiajului. Acest lucru duce la uzura accelerata a placutelor de frecare si poate cauza supraincalzirea si deformarea discului de antrenare.
Respectarea urmatoarele reguli de functionare a conectorului:
- la pornire, mai intai se elibereaza usor presiunea pe pedala pentru ca masina sa inceapa sa se miste incet, apoi se tine in stare semi-apasata timp de 2-3 secunde si abia apoi se elibereaza complet;
- coborand o panta abrupta, se cupleaza prima treapta de viteza apasand din cand in cand pedala de frana pentru a evita supraincalzirea componentelor.
- in timpul condusului nu se tine piciorul pe pedala de ambreiaj pentru a evita apasarea accidentala a acesteia;
- nu se va supraincarca masina, mai ales cand se calatoreste pe drumuri de proasta calitate: acest lucru creste semnificativ sarcina piesei.