Bloggerii din lumea intreaga stiu cat de importanta este reclama online. Partea buna este ca in ultimii ani, lucrul acesta au inceput sa il intelegea mai abitir chiar si agentiile de publicitate care isi concentreaza atentia asupra lor in mod mult mai eficient. Cu toate acestea, a nu se intelege gresit: a fi blogger, nu inseamna ca automat vei fi si contactat de reprezentanti ai agentiilor de publicitate pentru a fi platit pentru articolele tale de tip advertorial. Pentru ca lucrul acesta sa se intample, bloggerul trebuie sa indeplineasca anumite conditii esentiale. In primul rand, bloggerul trebuie sa aiba unici, iar cea mai buna si mai curata metoda de a obtine unici este sa iti tii cititorii entertained si sa-i fidelizezi cu articole de calitate si scriitura buna, astfel ca, in momentul in care printre articolele tale zilnice se strecoara un advertorial mascat, lucrurile sa para cat se poate de naturale.
Advertoriale
Trebuie inteles faptul ca in jurul unui blogger de succes se creaza o anumita comunitate care il va citi zilnic si poate ca ii va urma si sfaturile la un moment dat. In momentul in care acel blogger recomanda ceva anume, din perspectiva utilizarii unui anumit produs sau serviciu, comunitatea din jurul lui va reactiona si va achizitiona acel produs sau serviciu, pentru ca psihologia umana ne face vulnerabili la parerile celor pe care ii admiram (aici, fiind vorba despre bloggerul cu multi unici). Tocmai din acest motiv, este foarte important ca agentiile sa stie sa fidelizeze bloggerii targetati.
Desigur ca in zilele noastre exista o sumedenie de bloguri si o sumedenie de bloggeri. Astfel, va exista si acea categorie de bloggeri concentrati numai si numai pe obtinerea veniturilor imediate. Agentiile de publicitate ar trebui sa stie sa isi trieze bine oamenii cu care colaboreaza intrucat colaborarile cu acestia pot face mai mult rau decat bine in conditiile in care motoarele de cautare au un nas foarte ascutit atunci cand vine vorba despre publicitate abuziva. Trebuie inteles faptul ca este mult mai eficient sa platesti 10 bloggeri mari si „ortodocsi” cu 100 euro per advertorial, decat 50 de bloggeri nesemnificativi si insipizi cu cativa euro. Chiar daca pe moment, investitia va parea mult mai avantajoasa, long term se va ajunge numai la regrete.
Advertorialele scrise in mod corect vor atrage dupa sine rezultate fabuloase, insa pentru ca lucrul acesta sa se intample este nevoie de efort atat din partea bloggerului cat si din partea agentiei care deruleaza campania respectiva.