Atunci cand vine vorba despre cumparatul produselor din online, exista cateva reguli simple si bune prin care tie, magazinul online, ti se garanteaza revenirea clientului pe platforma ta. Bineinteles, in primul rand, un client va reveni la tine daca ai un stoc variat, produse calitative si preturi competitive. Insa, oricat de greu ne-ar veni sa credem, exista cateva alte detalii care influenteaza un client sa se intoarca sau sa-ti evite magazinul online pe vecie. Iar asta se intampla, uneori, fara ca macar sa-si dea seama.
- Orasul si tara
In general, formularele de comanda sunt structurate in acelasi fel in care sunt structurate cele de la posta, iar acesta nu este un lucru intamplator, intrucat este bine ca oamenii sa stie ce au de facut pentru a se elimina erorile. Cu toate astea, anumiti clienti se pot trezi destul de plictisiti de posibilitatea completarii unui pomelnic lung cat o zi de post. Astfel, puteti sa veniti in ajutorul clientului punand rubrica de cod postal inaintea adresei, astfel incat, in functie de codul postal, sa se faca o cautare automata a adresei aproximative a clientului, acesta verificand numai corectitudinea analizei plugin-ului si completand restul detaliile neghicite de catre acesta.
- Tipul cartii de credit
Pentru ca platile online sa fie validate, providerii au nevoie sa stie ce tip de carte de credit folositi, astfel ca exista o sumedenie de formulare de check-out care cer o sumedenie de date ca tipul de carte de credit, data la care expira, ultimele 4 cifre de verificare, etc. Iata ca si aceste lucruri iau o gramada din timpul pretios al clientului care prefera sa faca cumparaturile online decat sa piarda timpul prin magazinele fizice. Tocmai din acest motiv, este nevoie sa simplificam si aceasta operatiune. Asfel, cam toate companiile de tipul Visa, Mastercard, etc, folosesc un anumit algoritm si ne putem folosi de acesta. Acest algoritm se refera la anticiparea tipului de carte de credit judecand numai dupa primele cifre ale cartii de credit.
- Tine minte clientii care se intorc
Iata inca un scenariu care foloseste algoritmii despre care povesteam mai sus, astfel ca daca un client se intoarce chiar si dupa doi ani, da-i posibilitatea sa se logheze cu vechea adresa de e-mail, fara sa-l mai rogi sa isi creeze alt cont. Acest tip de fidelitate va ajuta clientul sa prinda incredere in magazinul tau online.
- Metoda de livrare
Este foarte important ca atunci cand apasa butonul de check-out, clientului sa ii fie prezentate mai multe metode de livrare, incepand de la cea mai ieftina, terminand cu cea mai putin ieftina. Default-ul ar trebui sa fie setat pe cea mai ieftina metoda de livrare. De asemenea, in dreptul fiecarei metode de livrare ar trebui sa fie trecut numele firmei de curierat cat si durata livrarii. Interesati-va inainte in legatura cu seriozitatea firmelor de curierat cu care colaborati pentru a evita neplacerile. Clientii pagubiti de o anumita firma de curierat au tendinta sa atribuie vina chiar si magazinelor online.