Tehnologia s-a dezvoltat extrem de mult pe toate planurile, iar a gestiona o companie nu mai presupune la fel de multa birocratie sau procese manuale ca odinioara. Dovada este data de faptul ca, in prezent, managerii au la dispozitie atat software-uri de tip CRM, cat si de solutii de tip ERP, care ii ajuta sa-si dezvolte activitatea mult mai usor, indiferent de domeniul in care activeaza. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza cele doua tipuri de aplicatii, managerii trebuie sa citeasca randurile de mai jos.
Ce este un sistem ERP?
Sistemul de tip ERP (Enterprise Resource Planning) reprezinta Planificarea resurselor intreprinderii, fiind destinat managementului integrat, precum si tuturor proceselor si operatiunilor care sunt folosite in cadrul unei firme, cu ajutorul unei platforme unice de informatii. Informatia si datele reprezinta impreuna principala unitate de masura pentru orice platforma ERP, baza de date fiind considerata drept un ,,depozit online” aflat in permanenta la dispozitia angajatilor.
Aplicatia este responsabila de numeroase activitati, incepand de la culegerea de date (inserarea comenzilor in sistem, de exemplu) si pana la validarea informatiilor, prelucrarea acestora (modificarea anumitor detalii in sistem), transferul sau exportul datelor. Toti acesti pasi pot fi realizati online, de catre angajati.
Ce este un software CRM?
Customer Relationship Management (Managementul relatiei cu clientii), cu acronimul CRM, este o solutie moderna, de tip software, care a fost creata pentru ca relatia cu clientii sa se poata imbuntati, indiferent de aria de acoperire a unei firme. Practic, software-ul deserveste strategia de business, avand in centrul sau atat preocuparile clientilor, cat si cunoasterea nevoilor pe care le au acestia.
Scopul sistemelor de tip CRM este acela de a gestiona in mod eficient informatiile referitoare la clienti si posibilitatea de a le creste acestora gradul de satisfactie, fie cu ajutorul produselor, fie cu ajutorul serviciilor sau chiar cu ambele. Mai exact, in sistem sunt introduse toate informatiile despre fiecare client in parte, informatii care trebuie sa ajunga in posesia persoanelor care interactioneaza direct sau indirect cu cei care cumpara produsele sau serviciile generate de firma.
Avantajele utilizarii celor doua solutii moderne
Daca sistemele ERP reprezinta un real succes pentru a oferi clientilor produsele de care acestia au nevoie, software-urile CRM sunt indreptate mai mult catre satisfactia clientilor. Pentru a cumpara si a doua oara din acelasi loc, oamenii trebuie sa se simta importanti, respectati si, bineinteles, sa primeasca intotdeauna calitatea asteptata.
Sistem ERP | software CRM | attosoft.ro
Pe site-ul attosoft.ro ,proprietarii de afaceri pot gasi raspunsuri eficiente despre cum isi pot imbunatati vanzarile, dar si solutii pentru a se apropria de clientii pe care ii au deja, astfel incat sa-i transforme in clienti cu adevarat fideli!